Omdat er een beperking is aan de hoeveelheid beschikbare ruimte in etalages, is de ruimte die er is vaak helemaal volgepropt met producten. Klanten daarentegen raken pas geïnteresseerd als ze iets zien dat ze willen kopen. Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren als de etalage vol is, want het kost je wel behoorlijk wat tijd om de inhoud van een volle etalage op een passende manier te onderzoeken. In feite moet een bepaald product als het ware uitgelicht worden, zodat het onmogelijk is om het zelfs maar in het voorbijgaan over het hoofd te zien. Ledframes gebruiken is één manier om dit doel te bereiken.
Wat zijn ledframes precies?
Ledframes zijn er in verschillende uitvoeringen. Zo heb je bijvoorbeeld 3D frames. Het 3D ledframe is ontworpen om textiel afdrukken te houden, precies zoals zijn voorganger, het 2D frame. Deze driedimensionale fotolijsten hebben een ruimtelijke vorm, waardoor ze kunnen worden opgehangen of plat gelegd en veel meer opvallen. De prenten die worden opgehangen in 3D LED lijsten hebben het extra voordeel dat ze worden verlicht door de lampen van de lijst. Dit gebeurt met behulp van krachtige LED’s, die vanaf de zijkant licht op de afdrukken schijnen. Prenten die van beide kanten worden belicht, kunnen worden opgehangen dankzij de unieke structuur van de lijsten, die het mogelijk maakt om prenten die aan beide kanten zitten te tonen. Daardoor zijn ze ook in het donker goed te zien, wat ideaal is in een etalage.
Een sterke aantrekkingskracht
Het is mogelijk om dingen echt te laten opvallen door een LED spot of lijst te kiezen met een opvallende vorm en een uniek patroon, waarbij de verschillende kleuren door de verlichting kunnen worden benadrukt. Een van de effecten die hiermee bereikt kunnen worden is het trekken van de aandacht van een voorbij wandelende consument naar de etalage. Als hij daar aankomt, wordt zijn aandacht gewekt en vanaf dat moment zal hij waarschijnlijk ook de moeite nemen om te kijken naar de andere producten die in de etalage worden getoond.